Rohde doet voornamelijk onderzoek in het sociaal cultureel veld op de volgende punten:
- Wat brengt de consument vandaag de dag in beweging?
- Hoe denk de computergamende jeugd van vandaag?
- Wat valt bij de 'baby boom' generatie in de smaak?
Interview Carl Rohde (Science of the Time) from Marketingfacts on Vimeo.
De visie van Carl op de Maslow piramide is als volgt:
"De beroemde Maslow piramide heeft een nieuwe laag nodig vindt Rohde, de laag van de Parenting (zorg voor de nieuwe generatie), de zingeving. Niet meer welvaart maar meer zingeving, dienend leiderschap en duurzaam ondernemen en vooral participeren."
Bronnen:
www.teeuwengroep.nl
http://ambtenaar20.ning.com/profiles/blogs/trendrede-2010
http://www.marketingfacts.nl/berichten/20090429_trendwatcher_carl_rohde_over_coolhunting/
Gemaakt door: Michael Hakvoort
Geen opmerkingen:
Een reactie posten