maandag 13 december 2010

Trendwatcher: Carl Rohde

Mentaliteitstrends en wat zij betekenen voor u, uw branche, uw business. Dr. Carl C.Rohde is al jaren verbonden als cultuursociologisch onderzoeker aan de Universiteit van Utrecht. Daarnaast coordineert hij Signs of the time, een virtueel netwerk van markt- en trendonderzoekers wereldwijd. Rohde houdt bevlogen, gedegen onderbouwde en visueel zeer aantrekkelijke lezingen over veranderende mentaliteitstrends in de wereld (of in Europa). Bijvoorbeeld over de opkomst van de beleveniseconomie. Over waarom het milieu en maatschappelijk verantwoord ondernemen weer ‘cool’ zijn. Over de onomkeerbare macht van Web 2.0. Of waarom alle mannen onder de 35 jaar metroseksueel genoemd worden.

Rohde doet voornamelijk onderzoek in het sociaal cultureel veld op de volgende punten:
- Wat brengt de consument vandaag de dag in beweging?
- Hoe denk de computergamende jeugd van vandaag?
- Wat valt bij de 'baby boom' generatie in de smaak?


Interview Carl Rohde (Science of the Time) from Marketingfacts on Vimeo.

De visie van Carl op de Maslow piramide is als volgt:

"De beroemde Maslow piramide heeft een nieuwe laag nodig vindt Rohde, de laag van de Parenting (zorg voor de nieuwe generatie), de zingeving. Niet meer welvaart maar meer zingeving, dienend leiderschap en duurzaam ondernemen en vooral participeren."




Bronnen:
www.teeuwengroep.nl
http://ambtenaar20.ning.com/profiles/blogs/trendrede-2010
http://www.marketingfacts.nl/berichten/20090429_trendwatcher_carl_rohde_over_coolhunting/

Gemaakt door: Michael Hakvoort

Geen opmerkingen:

Een reactie posten